sobota, 19 grudnia 2015

Świątecznie

Jestem ale jakby mnie nie było.  Czyt.  Pisanie bloga.
Zaglądam do siebie i do was kilka razy dziennie.  Żeby nie było że dysponuje tak dużą ilością wolnego czasu to dodam że najczęściej jest to w komunikacji jadąc i wracając z pracy.  A że spędzam w niej ok 2 h dziennie to czasu mam wtedy sporo,  nie licząc ewentualnych przesiadek.
Prywatnie.
U nas chorobowo.  Ja dopiero co skończyłam leczyć zatoki,  3 tygodnie ciekło mi z nosa.  Dodam że byłam tylko jeden dzień na zwolnieniu.  Nie obyło się bez antybiotyku.
A teraz męża "polamaly"  korzonki. Tydzień w domu,  zalecenie leżeć.
A Święta za pasem.
Plan na weekend ambitny.  Pierniczki.  Ciasto już od 3 tygodni w lodówce leżakuje .  Dziś będziemy je rozluźnić. Wykrawać.  Nadziewać. Piec.  Oblewać czekoladą.




Choinka stoi.  Ubrana w łańcuchy. I kwiaty.  Dla bezpieczeństwa kota.

Z ozdób udało mi się zrobić lampiony sztuk 3.

I wianek na drzwi.


 Do tego miniaturowe choinki.  Posłużą jako podarki.


Święta przebywające,  jesteśmy przygotowani :)

W tym roku święta spędzamy u rodziców i teściów wiec główne gotowanie ominie mnie szerokim łukiem  za to planuje upiec makowiec.  Na poniedziałek planujemy zmielic mak i przygotować domowa masę makowa.  Niech się chowają te kupne. A z tyłu głowy mamy myśl że to mogą być ostatnie święta we dwoje plus kot.

Poszukuje pomysłu na polędwiczki wieprzowe.  Wszelkie sugestie mile widziane:)

Wesołych dni nie tylko w Święta :)

11 komentarzy:

  1. Świątecznie już u Was. Mam nadzieję, że podobnie będzie u nas za chwilę.
    Ciast z makiem nie lubię poza makowcem zawijanym, do niedawna sklepowym, a teraz mojej Mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pięknie już u Ciebie musi pachnieć, zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak robisz mak? Małżonkowi współczuje mojego męża trzymało miesiąc przy bardzo silnych lekach.
    Na te radosne święta życzę Wam, miłości i dobroci od ludzi, opieki od Boga. Spełnienia marzeń i zdrowia . Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mak 30 min gotowaniem i następnie 3 razy mielilismy. A masę makowa robiłam z przepisu z kwestii smaku.
      Dziękuję za życzenia. Tobie i twojej rodzinie również wszystkiego dobrego w Święta :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Mam nadzieję, że korzonki Mężowi odpuszczą do Świąt i że wszystko pójdzie zgodnie z planem - a zwłaszcza że będą to faktycznie Wasze ostatnie Święta tylko we dwoje :)Wszystkiego dobrego!:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas chodzi mi ta myśl po głowie. Te święta przed nami też będą fajne. Ale jak pojawi się mały człowiek u nas to kolejne bede zdecydowanie odmienne i prawdopodobnie u nas bez wyjazdów w rodzinne strony.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Witaj:) Jestem u Ciebie pierwszy raz:) Przeczytałam o polędwiczkach i... ponieważ jestem ich fanką i mam sprawdzony pyyyyszny przepis to się dzielę:) Może i Tobie podpasuje:)

    http://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/wieprzowina/poledwiczki_wieprzowe_z_jablkami/przepis.html

    Pozdrawiam! Będę do Ciebie zaglądać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za przepis, na pewno w przyszłości skorzystam. Na święta skusilam się na sos sliwkowy z cynamonem, kardamon i sosem sojowym.
      Miło miło i zapraszam:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. jestem specjalista od "korzonków". pare lat już. niech mąż szybko biegnie do lekarza i prosi o wit. b12. i termofor i ćwiczenia....witamina jednak dziala najmocniej. pozdrawiam. magda
    ps czytam od dawna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za radę :)
      Miło mi że mam stałych czytelnikow:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Pięknie świątecznie u Was, mam nadzieję że czujesz się już lepiej. Zdrowia na te Święta, spokoju i radości i niech następny rok będzie wyjątkowy i szczególny dla Was.

    OdpowiedzUsuń