czwartek, 23 lutego 2017

Samodzielne zasypianie dziecka - pierwsze trzy dni za nami

Na szybko póki synek śpi zdam relacje z efektów/ postępów nowej metody usypiania. Dziś jest 3 dzień. Ale od początku. 
Dzień pierwszy: 
Jedna drzemka i usypianie nocne. Odnośnie snu w dzień to przetrzymałam młodego do 12, aby był wystarczająco zmęczony. Myślałam, że to sposób na łatwiejsze zasypianie. Tego dnia nie miało to żadnego odzwierciedlenia w tej kwestii. Zjadł jakąś godzinę przed usypianiem więc tylko wyciszyłam go trzymając na rękach i odłożyłam do łóżeczka. I zaczęła się eksploracja łóżeczka. Ja śpiewałam próbowałam trzymać go za rączkę a on szalał. Po 15 minutach zaczął się wkurzać. Następnie płakać więc wzięłam go na ręce uspokoiłam, chce odłożyć do łóżeczka płacz. więc jeszcze raz. Za trzecim razem jak go odkładałam do łóżeczka to zamiast go kłaść posadziłam go. Płaczu nie było. w ciągu 10 sekund pozycje siedzącą zmienił na leżącą. I zasnął. Cała akcja w wkurzaniem się to kolejne 15 min. Posapał niecałe 30 minut. Obudził się z płaczem i przez kolejne 30 minut nie mogłam go uspokoić na rekach. Było już po spaniu. Tego dnia już nie wykazywał symptomów do spania. 
Wieczorne usypianie należało do męża. W sumie 30 minut. Przed spaniem butla, w trakcie okazało się, że nadal jest głodny więc druga butla wjechała i podczas drugiego odbijania oczka zaczęły mu się lepić. Przebudzanie nie pomagało.Odbił, mąż go odłożył i zasnął w ciągu 3 sekund. 
Dzień drugi:
Koło 10 już zaczął trzeć oczka. Niecałe 30 minut. Szalał chwilę, następnie zaczął się pokładać w łóżeczku w końcu położył się, zamknął oczka i zasnął. 
Koło 14  zaczął wykazywać chęć na drzemkę. Tym razem zajęło mi to ponad godzinę. Trochę moja wina bo sama byłam na tyle zmęczona, że kilka razy to mi się zdarzyło zamknąć oczy, a nie bąblowi. Był na tyle zmęczony, że kładł się w łóżeczku już nie miał siły na ruszanie się ale nie mógł zamknąć oczek i zasnąć. W końcu się udało. Położył się, ja położyłam na nim rączkę, cały czas śpiewając. I zasnął.
Wieczorne usypianie należało znów do mnie. Było analogiczne jak dzień wcześniej. Dwie butle. i po drugim odbiciu położony w łóżeczku szybko zasnął. Godzina czasu.
Dzień trzeci (dziś):
Ranne usypianie.Niecałe pół godziny. Mleko przed, ale akurat wypadał czas jedzenia. Dość szybko zaczął się kłaść. Głaskałam go i w końcu zamknął oczka i zasnął. 
Teraz słodko śpi.
A ja idę wypić na spokojnie kawę.
Miłego dnia:)



4 komentarze:

  1. Kochani, powodzenia. Ja ostatnio ciągle przysypiam przy łóżeczku, co mi się wcześniej nie zdarzało. I jak wychodzę z pokoju Młodego o 20.30 to jestem rozbita i nie do życia. Wczoraj upomniał się o Tatę, więc jest szansa, że i dziś będę miała dłuższy wieczór. Lubię czuwać przy Nim, ale czasem potrzebuję w tym czasie coś zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja takie samodzielne zasypianie trwa o wiele dłużej. Ja będąc teraz w domu i kładąc młodego dwa razy w ciągu dnia, mam wrażenie że tylko siedzę przy łóżeczku i śpiewam. Pewnie za chwilę będzie mi 5ego brakować więc nie narzekam. Chwytem chwilę nawet te monotonne. Pozdrawiam

      Usuń
  2. A ile trwają u Was te drzemki w ciągu dnia, czy są podobne czasowo co wcześniej? Powolutku idziecie do przodu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różnie. Wczoraj np drzemka trwała 1,5h, a dzień wcześniej miał dwie po 1,5h. Pozdrawiam:)

      Usuń